■연구 및 저서 (2010년 이후)
Understanding heterogeneous preferences of hotel choice attributes: Do customer segments matter?, Journal of Hospitality and Tourism Management (SSCI), 2020, 45, December, 330-337.
Relationships between the motivation of medical tourists and the quality of medical services, International Journal of Tourism Research (SSCI), 2020, 22(6), 693-710.
The development of an evaluation scale for B2B service industry: The case of the Korean convention industry, Journal of Convention & Event Tourism, 2020, 21(1), 1-21.
CSR 활동 유형 및 메시지 유형이 기업 이미지에 미치는 영향, 기업경영리뷰, 2019, 10(4), 29-46.
한류콘텐츠, 한국제품 및 서비스경험이 한류선호 및 한국인식변화, 행동의도에 미치는 영향: 중국, 일본, 미국 시장을 중심으로, 대한경영학회지, 2019, 32(12), 2017-2130.
관광목적지 브랜드 자산과 장소애착이 지각된 적합성 및 행동의도에 미치는 영향: 강원 MICE의 확장된 브랜드를 중심으로, 관광학연구, 2018, 42(7), 29-50.
관광목적지-자아이미지 일치성이 행동의도에 미치는 영향: 관광객 만족과 목적지선호의 매개효과를 중심으로, 관광레저연구, 2018, 30(1), 77-96.
The moderating role of context in the effects of choice attribute on hotel choice: A discrete choice experiment, Tourism Management (SSCI), 2017, 12, 63, 439-451.
Examining the Differential Impact of Human Crowding Versus Spatial Crowding on Visitor Satisfaction at a Festival, Journal of Travel & Tourism Marketing (SSCI), 2016, 33, 293-312.
한류콘텐츠경험이 국가 이미지, 한류콘텐츠 만족도 및 충성도에 미치는 영향: 유럽 신한류 잠재소비자를 중심으로, 대한경영학회지, 2016, 12(146), 1871~1894.
스타벅스 브랜드 개성이 소비자 만족과 소비자 웰빙에 미치는 영향: 브랜드 지식과 소비자-브랜드 관계의 매개효과를 중심으로, 대한경영학회, 2016, 29(6), 953~980.
브랜드 경험이 브랜드 지식, 소비자 만족, 충성도에 미치는 영향: 스타벅스를 중심으로, 관광레저연구, 2015, 27(5), 351-372.
브랜드 개성이 소비자-브랜드 관계와 소비자만족 및 브랜드 충성도에 미치는 영향: 스타벅스를 중심으로, 관광학연구, 2014, 38(8), 75-100.
The effects of cognitive, affective, and sensory attributes on hotel choice, International Journal of Hospitality Management (SSCI), 2013, 35, 246-257.
The effect of brand popularity statements on consumers’ purchase intentions: The role of instrumental attitudes toward the act, International Journal of Hospitality Management (SSCI), 2013, 34, 160-168.
한류가 한식이미지, 한식선호도, 한식만족도 및 한국방문의도에 미치는 영향, 외식경영연구, 2013, 16(5), 7-26.
Web Marketing of Destination Marketing Organizations (DMOs) in the APEC Region, 관광레저연구, 2013, 25(1), 453-473.
에스닉 레스토랑 선택속성이 만족도에 미치는 영향: 음식 신공포증의 조절역할을 중심으로, 호텔경영학연구, 2013, 22(6), 101-115.
호텔체류경험이 고객감정, 만족 및 행동의도에 미치는 영향, 대한경영학회지, 2013, 26(9), 2477-2499.
공유가치창출(CSV) 관점에서 본 CJ제일제당의 동반성장 추진 사례, KBR(Korea Business Review), 2013, 17(2), 73-99.
호텔고객의 인지적, 감정적, 감각적 경험속성이 재방문의도에 미치는 영향, 호텔경영학연구, 2012, 21(6), 61-83.
The Effects of Customers’ Perception of Brand Personality in Casual Theme Restaurant, International Journal of Hospitality Management (SSCI), 2011, 30, 448-458.
The Influence of Image on Destination Attractiveness, Journal of Travel and Tourism Marketing (SSCI), 2011, 28, 225-239.
An Exploratory Study of Local Organizations’ Conference Choice Factors, Journal of Hospitality Marketing & Management (SSCI), 2010, 19(5), 503-513.
The Influence of Demographics, Experience, and Expertise on the Destination Image of Ski Resorts, International Journal of Tourism Sciences, 2010, 10(3), 65-90.
■저서
관광산업론(2016), 백산출판사 (2020년 3월 20일 개정 2판)