■ 연구(2010년 이후)
How do leisure activities impact leisure domain and life domain satisfaction and subjective well-being? Exploring gender differences among middle-aged adults in US, International Journal of Tourism Research(SSCI), [2024, 1. Online Published]
Kano 모형을 활용한 섬 관광지 선택속성 분석-경상남도 섬 관광지를 중심으로, 무역경영연구, [2023, 32호, 43-58]
코로나 19 이후 K-영상콘텐츠 소비량의 변화가 영상콘텐츠에 대한 태도, 제품구매, 방한 및 추천의도에 미치는 영향: 중국 및 일본 MZ세대를 중심으로, 대한경영학회, [2023, 36(9), 1435-1458]
Coopetition dynamics between giant entrants and incumbents in a new convergent segment: a case in the smartphone industry, Asian Journal of Technology Innovation(SSCI), [2021, 29(3), 455-476]
한류콘텐츠 경험이 한국이미지, 제품 및 의료서비스 이용의도, 방한의도에 미치는 영향: 한류신흥시장(브라질, UAE)을 중심으로, MICE관광연구, [2021, 21(1), 31-54]
Understanding heterogeneous preferences of hotel choice attributes: Do customer segments matter?, Journal of Hospitality and Tourism Management (SSCI), [2020, 45, 330-337]
Relationships between the motivation of medical tourists and the quality of medical services, International Journal of Tourism Research (SSCI), [2020, 22(6), 693-710]
The development of an evaluation scale for B2B service industry: The case of the Korean convention industry, Journal of Convention & Event Tourism, [2020, 21(1), 1-21]
CSR 활동 유형 및 메시지 유형이 기업 이미지에 미치는 영향, 기업경영리뷰, [2019, 10(4), 29-46]
한류콘텐츠, 한국제품 및 서비스경험이 한류선호 및 한국인식변화, 행동의도에 미치는 영향: 중국, 일본, 미국 시장을 중심으로, 대한경영학회지, [2019, 32(12), 2017-2130]
관광목적지 브랜드 자산과 장소애착이 지각된 적합성 및 행동의도에 미치는 영향: 강원 MICE의 확장된 브랜드를 중심으로, 관광학연구, [2018, 42(7), 29-50]
관광목적지-자아이미지 일치성이 행동의도에 미치는 영향: 관광객 만족과 목적지선호의 매개효과를 중심으로, 관광레저연구, [2018, 30(1), 77-96]
The moderating role of context in the effects of choice attribute on hotel choice: A discrete choice experiment, Tourism Management (SSCI), [2017, 63, 439-451]
Examining the Differential Impact of Human Crowding Versus Spatial Crowding on Visitor Satisfaction at a Festival, Journal of Travel & Tourism Marketing (SSCI), [2016, 33, 293-312]
한류콘텐츠경험이 국가 이미지, 한류콘텐츠 만족도 및 충성도에 미치는 영향: 유럽 신한류 잠재소비자를 중심으로, 대한경영학회지, [2016, 29(12), 1871~1894]
스타벅스 브랜드 개성이 소비자 만족과 소비자 웰빙에 미치는 영향: 브랜드 지식과 소비자-브랜드 관계의 매개효과를 중심으로, 대한경영학회, [2016, 29(6), 953~980]
브랜드 경험이 브랜드 지식, 소비자 만족, 충성도에 미치는 영향: 스타벅스를 중심으로, 관광레저연구, [2015, 27(5), 351-372]
브랜드 개성이 소비자-브랜드 관계와 소비자만족 및 브랜드 충성도에 미치는 영향: 스타벅스를 중심으로, 관광학연구, [2014, 38(8), 75-100]
The effects of cognitive, affective, and sensory attributes on hotel choice, International Journal of Hospitality Management (SSCI), [2013, 35, 246-257]
The effect of brand popularity statements on consumers’ purchase intentions: The role of instrumental attitudes toward the act, International Journal of Hospitality Management (SSCI), [2013, 34, 160-168]
한류가 한식이미지, 한식선호도, 한식만족도 및 한국방문의도에 미치는 영향, 외식경영연구, [2013, 16(5), 7-26]
Web Marketing of Destination Marketing Organizations (DMOs) in the APEC Region, 관광레저연구, [2013, 25(1), 453-473]
에스닉 레스토랑 선택속성이 만족도에 미치는 영향: 음식 신공포증의 조절역할을 중심으로, 호텔경영학연구, [2013, 22(6), 101-115]
호텔체류경험이 고객감정, 만족 및 행동의도에 미치는 영향, 대한경영학회지, [2013, 26(9), 2477-2499]
공유가치창출(CSV) 관점에서 본 CJ제일제당의 동반성장 추진 사례, KBR(Korea Business Review), [2013, 17(2), 73-99]
호텔고객의 인지적, 감정적, 감각적 경험속성이 재방문의도에 미치는 영향, 호텔경영학연구, [2012, 21(6), 61-83]
The Effects of Customers’ Perception of Brand Personality in Casual Theme Restaurant, International Journal of Hospitality Management (SSCI), [2011, 30, 448-458]
The Influence of Image on Destination Attractiveness, Journal of Travel and Tourism Marketing (SSCI), [2011, 28, 225-239]
An Exploratory Study of Local Organizations’ Conference Choice Factors, Journal of Hospitality Marketing & Management (SSCI), [2010, 19(5), 503-513]
The Influence of Demographics, Experience, and Expertise on the Destination Image of Ski Resorts, International Journal of Tourism Sciences, [2010, 10(3), 65-90]
■ 저서
관광산업론(2020), 백산출판사
종교유산 관광상품화 방안(1998), 한국관광공사
환경적으로 지속가능한 관광개발(1997), 한국관광공사
■ 연구과제
춘천 관광활성화를 위한 지역대학 내 '민-관 상호협력(PPP) 증진센터' 설립 방안(대학협력협의회 지역발전 정책연구), [춘천시, 2021]
K-콘텐츠를 활용한 춘천관광 활성화 방안(대학협력협의회 지역발전 정책연구), [춘천시, 2023]
K-컬쳐 활용 경기관광 마케팅전략 수립, [경기관광공사, 2024]